Design. So What?

29.06.2017

Op vrijdag 7 juli organiseren Bureau Europa en Zuiderlicht een mini-symposium over design als strategisch instrument. Design als probleemoplosser en niet als louter mooimaker. Met die kracht bepaalt design het succes van heel wat organisaties. Met onder meer Rik Riezebos (EURIB), Remon Veraart (Koninklijke Mosa), Bert Kip (Brightlands Chemelot Campus) en Fabienne Douven (Synthon).


lees verder

Google: genadeloze robot of gebruikersvriend?

11.04.2017

Misschien heb je laatst iets gehoord over Fred, de genadeloze Google-update. Fred past perfect in Google’s strategie om websites te belonen voor goede, actuele content. Daarom rekent Fred nu rigoreus af met slechte content: ‘Wie niet horen wil, moet maar voelen’. Voor de meeste websites is er niet veel aan de hand. Toch is het goed om stil te staan bij hoe opperwezen Google wil dat websites worden geoptimaliseerd voor zijn zoekrobots (SEO).


lees verder

Liever gek dan braaf

24.03.2017

De open dag van het Maastricht UMC+ hesen we 18 maart 2017 in een nieuwe jas. In co-creatie met het ziekenhuis ontwikkelden we een Doe- en beleefdag, rondom de ervaringen van 6 patiënten. Hun innemende en indringende verhalen vormden letterlijk de leidraad voor de ± 4.000 bezoekers. Naar concept en fysieke bewegwijzering, ontwikkelden we een app die praat met beacons.



lees verder

Wordt Service Design de nieuwe standaard?

23.03.2017

Bij Zuiderlicht groeit een nieuwe loot aan de designstam: (digital) service design. Dit betekent onder andere dat we design strategisch inzetten. We zitten als designers steeds vaker aan de organisatie strategie tafel. Dat was eerst wat vreemd, maar wordt steeds normaler. Dat was ook het thema van de dit najaar gehouden Global Service Design Conference in Amsterdam. Wij waren erbij en schreven er een artikel over in het Touchpoint magazine.


lees verder

This is Europe Calling!

07.02.2017

Precies 25 jaar geleden werd het Verdrag van Maastricht ondertekend. De stad staat stil bij die gebeurtenis en hangt vol met vlaggen met daarop "Europe Calling!". Waarom eigenlijk?


lees verder
  volgende
pijltje boven