Design. So What?

29.06.2017

Op vrijdag 7 juli organiseren Bureau Europa en Zuiderlicht een mini-symposium over design als strategisch instrument. Design als probleemoplosser en niet als louter mooimaker. Met die kracht bepaalt design het succes van heel wat organisaties. Met onder meer Rik Riezebos (EURIB), Remon Veraart (Koninklijke Mosa), Bert Kip (Brightlands Chemelot Campus) en Fabienne Douven (Synthon).


lees verder

Design is business

15.02.2017

Goed design is geen luxe kostenpost, maar een weloverwogen investering in succes. Nog niet iedereen is zich daarvan bewust. Gelukkig is daar nu hulp (uit onverwachte hoek): Netflix met acht portretten van topdesigners in "Abstract". Verplichte kost voor ondernemers, bestuurders en andere beslissers met ambitie.


lees verder

Responsive kokosmakronen!

19.08.2015

Waarvoor kom je naar ons bureau? Wat tikt iemand in die een nieuw bureau zoekt?

Dit stukje gaat over branchevervaging. Of, positiever geframed, over integrale dienstverlening. Zo simpel als het voor de buitenwereld is, zo moeilijk is het voor onszelf om te bepalen wat we zijn en wat we doen. We kunnen het niet bagatelliseren. Omdat wij bedrijven helpen daarover na te denken en scherpe keuzes te maken. Positioneren is een vak. “Wie niet kiest, wordt niet gekozen.” Maar nu Google het oriëntatieproces domineert, moeten wij ook kiezen. Op welke zoektermen willen wij gevonden worden?


lees verder

Ja, we maken ook...

10.02.2012

Vandaag, 10 februari 2012, is het precies een jaar geleden dat we begonnen aan de nieuwe website van Woonpunt. En sinds ruim een week is de site online. Nu gaat er elke week wel een site van ‘ons’ in de lucht, maar die van Woonpunt licht ik er even uit. Misschien vind je het niet erg ‘newsworthy’. Denk je: Woonpunt en Zuiderlicht werken toch al sinds mensenheugenis samen. Ja we werken al lang samen en ook tamelijk intensief, maar dat wij de nieuwe site voor Woonpunt zouden maken was allerminst een uitgemaakte zaak.


lees verder

Is kwaliteit duur?

09.06.2011

Een beroemde Zuiderlicht-anekdote. Een klant reageerde ooit nogal fel op de factuur van de fotograaf: “Wat?! 250 gulden voor één foto? Er zitten 36 opnames op zo’n rolletje, dus is 20 gulden meer dan genoeg!”


lees verder
  volgende
pijltje boven