Branding

Employer branding

Employer branding heeft alles te maken met hoe aantrekkelijk je als merk of organisatie bent voor (potentiële) medewerkers. Wij beschouwen het werken aan employer brands als een onlosmakelijk onderdeel van de branding van een organisatie en als een belangrijk deel van de totale brand experience. In veel organisaties zijn het immers de medewerkers die de merkbelofte waarmaken (of niet).

Employer en employee branding bij Zuiderlicht in Maastricht


Het is zeker nodig om planmatig en gefocust aandacht te besteden aan employer branding en goed na te denken over de employee journey van werving tot uitstroom. Maar als employer branding niet in het verlengde van van corporate branding wordt aangepakt, boet het aan zeggingskracht in. Een organisatie kan immers niet tegelijkertijd twee identiteiten aan haar stakeholders ‘verkopen’. Natuurlijk zijn er wel brandingactiviteiten die speciaal gericht zijn op (nieuwe) medewerkers. Met behulp van een employer value proposition kunnen we tijdens elk contactmoment in de employee journey - van oriëntatie en werving tot het on boarding-programma - de juiste boodschap communiceren, bijvoorbeeld op een ‘werken bij’-site of in een online campagne. En met een opvallende en onderscheidende arbeidsmarktcampagne brengen we over wat jou als werkgever uniek maakt en waarom toekomstige en huidige medewerkers voor jou zouden moeten kiezen.

Terug naar overzicht
Bert_t.jpg
Bert van der Veur
Designer

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?