communicatie

Social media-analyse

Als bedrijven willen beginnen of juist al langer actief zijn op social media is het goed om af en toe eens te kijken hoe het ervoor staat. Zeker wanneer je als bedrijf een nieuwe social media-strategie wilt ontwikkelen. In onze social media-analyse komen vragen aan bod als 'wie is de doelgroep?', 'op welke kanalen zit deze doelgroep?' en 'hoe bereik je de doelgroep?'. Maar ook: hoe kom je hoger in het algoritme van bepaalde social media kanalen? Hoe ziet de contentkalender eruit? Zijn er al cijfers beschikbaar? Een frisse blik van buiten leidt vaak tot nieuwe inzichten. Daarom vragen klanten ons hun social media-kanalen onder de loep te nemen. Wordt de merkidentiteit goed en consistent tot leven gebracht? Sluiten de posts aan bij de doelgroep? We letten onder meer op de tone-of-voice, de gebruikte visuals en video’s en de gekozen onderwerpen. We leveren een document met bevindingen en aanbevelingen op, waarmee onze klant zelf verder aan de slag kan. Als extra communicatiekracht gewenst is, kan Zuiderlicht de werkzaamheden (geheel of gedeeltelijk) overnemen.

Social media-analyse bij creative consultancy Zuiderlicht in Maastricht
Terug naar overzicht
Krista_p.jpg
Krista Lahaye
Communicatieadviseur / Project Manager

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?