Het Rotterdamse PR-bureau Syrinx, dat gespecialiseerd is in vastgoed, verzorgt de marketingstrategie voor winkelcentrum Mosae Forum. Zij zochten een lokale designpartner om de nieuwe propositie 'Shop, Eat & Meet' visueel te laten landen. Tegen zo'n uitdaging zeiden wij natuurlijk geen nee. Het resultaat is een grafische en optimistische stijl die sinds vorig jaar in het straatbeeld te zien is.
Stijl met veel symboliek
Mosae Forum is eigendom van CBRE Global Investors en wordt beheerd door Cushman & Wakefield. De vraag was om een modernere en toekomstbestendige stijl neer te zetten voor het winkelcentrum. Het nieuwe logo is dan ook tijdloos, maar zeker niet onopvallend. Het beeldmerk bestaat uit een sterke grafische vorm. Opgebouwd uit pure vormen: een vierkant en een cirkel. In combinatie met de arcering ontstaat er een link met het pictogram voor meetingpoint. En dat is precies wat Mosae Forum is: een plek van ontmoetingen. Wie bekend is met de architectuur van het winkelcentrum ziet echter ook meteen de knipoog naar de houten parasolconstructie in een deel van Mosae Forum. Het woordmerk is gezet uit de Circular. Dit font sluit goed aan bij het logo, vanwege zijn strakke geometrische maar toch vriendelijke karakter.
Naast zwart en wit gebruiken we aantal ondersteunende kleuren. Dit grijsblauwe kleurenpalet is geïnspireerd op de Maas. De arceringen/stralen uit het beeldmerk komen op een speelse manier terug in de vormentaal. Ze maken communicatievlakken net even iets sympathieker, eigentijdser en specifiek Mosae Forum.
Uitrol van de stijl
Het eerste middel dat we in de nieuwe stijl uitvoerden was www.mosaeforum.nl. Na het maken van een uitgebreid UX/UI ontwerp werd de website gebouwd en opgeleverd. Daarnaast maakten we o.a. informatieborden, tasjes en kaarten voor Mosae Forum. Buiten ons zijn er uiteraard ook nog andere creatieven in de weer met de uitrol van dit project.
Ellis Visser is als contentmarketeer betrokken bij de promotie en communicatie. Eighty8things verzorgde de fotografie.