1 / uitdaging

Denken in oplossingen voor ondernemers.

Met ruim 40 jaar ervaring beschikt LIOF over zeer veel kennis als het gaat om ondernemen in het algemeen en ondernemen in Limburg in het bijzonder. In die periode zijn honderden ondernemers op weg geholpen met het opstarten of laten groeien van hun onderneming. Toch bleek het imago van LIOF voor de buitenwereld niet helder. Vaak werd gedacht: ‘LIOF is er alleen voor HighTech innovatieprojecten’ of
’LIOF wil altijd aandeelhouder worden en invloed uitoefenen’ of twijfelde de ondernemer: ‘is mijn plan wel goed genoeg voor LIOF?’. Tot december 2016 traden verschillende programma's en diensten van LIOF met eigen namen en identiteiten naar buiten. Dat die ‘powered bij LIOF’ zijn, bleek lang niet voor iedereen duidelijk. Te veel verschillende gezichten en daardoor te weinig zichtbaar.


Ten opzichte van een aantal jaar daarvoor heeft LIOF heel wat veranderingen doorgemaakt. Maar altijd staat het belang van de ondernemer voorop en zoekt meer naar de mens achter de ondernemer. Er wordt meer gedacht in oplossingen voor de ondernemer in het totaalpakket van Kennis, Netwerk en Kapitaal.







Als je ergens binnenkomt, ‘valt’ je oog meteen op LIOF. Het is alsof de zon schijnt, zelfs in de donkerste ruimtes. Geel en LIOF gaan goed hand in hand. Qua herkenbaarheid op de eerste plaats. Maar het werkt ook door op ons imago. We ogen opener, vriendelijker.
Silvy Doijen
Communicatiemedewerker

2 / IDEE

Snelle herkenning, minder verwarring.

We ontwikkelden samen met LIOF een nieuwe merkstrategie. Een versimpeld, monolitisch, merk. De centrale boodschap: ‘Denk je dat je bedrijf zich beter kan ontwikkelen? Bel LIOF, ze helpen je altijd verder’. Door met één naam, één merk en één boodschap naar buiten te treden is LIOF's positie als dé organisatie voor de innovatieve Limburgse ondernemer onmiskenbaar duidelijk. Snelle herkenning, minder verwarring. Het formele en stijve logo, gekenmerkt door de donkergroene letters met een statig grijs kader maakte plaats voor een fris en sprankelende stijl, uitgevoerd in geel en groen die uitdrukking geeft aan de doorgemaakte reorganisatie in 2015 en aansluit bij de mensen en ambitie van LIOF nu.

3 / IMPACT

Steviger onderhandelingspartner

Het nieuwe merk is toegepast in vele uitingen, van huisstijlset tot web, van bewegwijzering tot powerpoint en van communicatie handboek voor medewerkers tot de smashing persoonlijke tickets voor het optreden van Kovacs op de eindejaarbijeenkomst in de EDI Cultuurfabriek in Roermond. Veel belangstelling is er voor de uitgave Vandaag, dat het traditionele jaarverslag heeft vervangen en ondernemers, stakeholders en medewerkers inspireert. De stijl helpt LIOF een aantrekkelijker werkgever en een steviger onderhandelingspartner te zijn. Maar ook intern levert het veel op: meer collectiviteit, minder versnippering en ‘eiland’- denken. Van focus op producten, naar focus op klanten. En doordat de eenduidige stijl minder ontwikkeling en onderhoud vraagt is deze bovendien kostenefficiënt. De nieuwe stijl van LIOF zorgt dus binnen en buiten voor energie. Communicatiemedewerker Silvy Doijen: “Als je ergens binnenkomt, ‘valt’ je oog meteen op LIOF. Het is alsof de zon schijnt, zelfs in de donkerste ruimtes. Geel en LIOF gaan goed hand in hand. Qua herkenbaarheid op de eerste plaats. Maar het werkt ook door op ons imago. We ogen opener, vriendelijker.”


pijltje boven