1 / UITDAGING

Huurder nog beter bedienen

Weller is een woningcorporatie met zo’n 10.000 huurders in Parkstad waar Zuiderlicht al jaren voor werkt. De huisstijl en heel veel communicatie-uitingen zijn van onze hand. In 2017 is de website toe aan vernieuwing: Weller wil zoveel mogelijk klanten persoonlijk en snel helpen. Dit kan online zijn of offline. Meer diensten via de digitale omgeving kunnen regelen was de uitdaging. Zoals inschrijven als woningzoekende, het indienen van een reparatieverzoek, wat er in je wijk te doen is, wie je aanspreekpunt is bij vragen, et cetera. Bovendien wil Weller snel kunnen acteren als de wat moeilijker verhuurbare woningen vrij komen.

Weller website homepage
Door deze intuïtieve en logische manier van informatie opdienen maken we onze huuders blijer.
Krista Poulissen
Communicatie-adviseur/Team bestuursondersteuning & advies Weller
Gebruikersonderzoek weller
Gebruikersonderzoek weller

2 / IDEE

Toptaken, snellinks en een helder menu

Uit gebruikersonderzoek en analytics van gemiddeld 6.000 bezoekers per maand werd duidelijk met welke vragen mensen zitten. Voor ons vormde die kennis van de Weller-klant het uitgangspunt. Dat leidde tot een heel intuïtief UX-design met een heldere structuur, een makkelijk menu, duidelijke knoppen voor toptaken en snellinks. De look & feel sluit naadloos aan bij de Weller-identiteit en benadrukt dus het persoonlijke karakter. Mensen lezen niet graag lange lappen tekst, dus helpen we de bezoekers snel op weg met veel beeldmateriaal, de zogenaamde kletslussen, stevige typografie, heldere taal, prettige opsommingstekens, een goed kruimelpad, etc. Uiteraard werkt de website perfect op mobiele devices, staand en liggend.



3 / IMPACT

Minder vragen in het call center, blijere huurders

De helder gestructureerde website maakt het voor (potentiële) klanten makkelijk om hun benodigde gegevens te vinden. De website wordt als zeer prettig ervaren. Nieuwe suggesties uit een tweede gebruikersonderzoek verwerkten we in het design voordat we online gingen. Het actuele aanbod is direct te vinden, snellinks en buttons naar de meeste gestelde vragen zorgen ervoor dat de meeste bezoekers snel antwoord vinden op hun vraag. Verder is er meer aandacht voor de moeilijk verhuurbare woningen en is Weller beter vindbaar voor zoekmachines.


Het gemak voor de huurders is dat ze voortaan 24/7 gebruik kunnen maken van de dienstverlening van Weller. Ze kunnen nu helemaal kiezen of ze hun zaken digitaal of persoonlijk regelen. Mede dankzij de MijnWeller-omgeving kunnen de Weller-medewerkers zich nu echt concentreren op het persoonlijke contact en worden procesvragen sneller digitaal afgehandeld.

pijltje boven